divendres, 29 de maig del 2009

Nietzsche i el triplet

- (Jo) El missatge de Nietzsche ...
- (Bromista) El michacha de nicha ...
- (Jo) D'acord, el michacha de nicha ... és que hauríem de preguntar-nos sincerament què emmascaren els nostres ideals, els nostres valors, les nostres vides. Per això Paul Ricoeur el va batejar, junt amb Marx i Freud, com a "filòsof de la sospita". Marx, perquè ens obliga a qüestionar-nos si allò que pensem, encara que ho creiem vertader, no emmascara una estructura social d'explotació. Nietzsche per la facilitat amb què amaguem la nostra incapacitat de viure i la nostra impotència en la proclamació d'uns ideals. Freud perquè les nostres dèries i fanatismes molts cops signifiquen el contrari del que volem combatre. Això si que és un triplet important.
- (Riures) Alsa, Jordi, no et passis!
- (Jo) D'acord, parlem de la mare de tots els triplets. Què diria Nietzsche del sentiment que molts barcelonistes tenen d'haver fet una heroicitat quan en realitat no han fet res?
- (Equànim) Home, han animat ....
- (Crítica) Quina heroicitat! No han fet res (assentiments).
- (Jo) I afegiria encara una altra cosa, ja que parlàvem de l'etern retorn. No us sembla que la nostra alegria es veu augmentada per la convicció que serà l'única vegada que la veurem? Molta gent diu: no ho veuré més que un cop en la vida!
- (Conseqüent) Si, i si es repetís ens acavariem avorrint de Copa, Lliga i Champions.
- (Aplicada) Estem lluny del superhome ...
- (Jo) I què diria Nietzsche del fet que per a molts l'alegria d'aquests triomfs provingui sobre tot de veure el Madrid derrotat?
- (Aplicat) Val, que tenim vides massa petites, mesquines i insuportables.
- (S, amb la veu rogallosa de tres dies) Aquest Nietzsche era subnormal!
- (Jo) S, al blog vas.
per a totes i tots els de 2n -inclosa S-; que els vagi bé la Selectivitat.